Forum www.littlewar.fora.pl Strona Główna www.littlewar.fora.pl
Forum airsoftowej imprezy Little War
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Zasady rozgrywki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.littlewar.fora.pl Strona Główna » Little War 3 Plan Patriota Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Zasady rozgrywki
Autor Wiadomość
birk
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Zasady rozgrywki
Poniżej kompendium podstawowych zasad:

Wszyscy gracze będą dysponować dokumentami tożsamości (dowody osobiste lub książeczki wojskowe), cześć z dokumentów będzie miało ślady wskazujące na podrobienie (nie muszę dodawać że będzie to dotyczyć bojowników FARC i Kartelu choć cześć będzie miała oryginalne dokumenty). Każda osoba niewojskowa bez broni jest traktowana jak cywil chyba że odnajdzie się przy niej broń bądź sfałszowane dokumenty. Zabicie osoby cywilnej przez siły wojskowe kończy się aresztem dla oddziału który popełnił taką "zbrodnię" w przeliczeniu 2h aresztu za każdego zabitego cywila. Areszt odbywa się w Bazie.

* MEDYCY
- siły wojskowe i FARC będą posiadać medyków, będą również cywilni medycy dostępni dla każdej ze stron w tym kartelu
- jeśli medyk dotrze do trafionego w ciągu 10 minut to może udzielić rannemu pomocy. Opatruje poszkodowanego za pomocą środków opatrunkowych. Taka osoba jest wtedy gotowa do dalszej akcji. jednakże kolejne trafienie i osoba trafia do bazy jako trup.
* BARIERA JĘZYKOWA
- żołnierze sił koalicji z reguły nie znają języka społeczeństw lokalnych i vice versa. Do skutecznego porozumiewania się, przesłuchań itp. potrzebny jest zatem tłumacz (wojskowy lub cywilny) dotyczy to tylko Koalicji Antynarkotykowej.
* PIROTECHNIKA
- całkowity zakaz
- organizatorzy dostarczą kilka sztuk improwizowanych ładunków wybuchowych dla FARC
* ŁADUNEK WYBUCHOWY
- odpalenie bomby będzie sygnalizowane dymem (świeca dymna),
- wybuch bomby niszczy w promieniu 10m każdy pojazd i osobę poza nim, natomiast straty osób w pojeździe są na poziomie 50 % liczone jako co druga osoba od kierunku poruszania się (za "eliminacje" graczy odpowiada
dowódca konwoju).
- osoby "trwale wyłączone z walki" oraz pojazd muszą być ewakuowane do bazy, osoby które przeżyły trafienie muszą opuścić pojazd
* PRZETRZYMYWANIE / ARESZT
- w przypadku zastrzelenia przez oddział sił wojskowych osoby cywilnej oddział zostaje zatrzymany przez żandarmerię wojskową i podlega aresztowi w wymiarze 2h za każdego zabitego cywila
- w żadnym wypadku nie wolno używać faktycznej przemocy fizycznej w celu przetrzymania / aresztowania postaci gracza. (patrz: "BEZPIECZEŃSTWO" w temacie "SPRAWY WAŻNE")
* JEŃCY
- dopuszczalne jest wzięcie do niewoli, gracza trafionego który nie został jeszcze uleczony przez medyka i nie minął okres 10 min od trafienia, jeżeli medyk strony przeciwnej go uleczy to staje się jeńcem.
- jeniec może uciekać chyba że porusza się przy nim strażnik (jeden strażnik na jednego jeńca w odległości minimum 2 m), broń jeńca jest deaktywowana przez czerwoną szmatę na lufie (aktywacja broni następuję po
napotkaniu pierwszego sojuszniczego oddziału),
* PRZESŁUCHANIE
- gracz zostaje poinformowany o tym, że jest przesłuchiwany a następnie rozpoczyna się dialog ... lub nie
- przesłuchanie jest traktowane także jako przetrzymanie osoby a co za tym idzie nie może trwać dłużej niż 30 minut.
* PRZESZUKANIE
- podczas "przeszukania" osoby zabroniony jest jakikolwiek kontakt fizyczny. Można jedynie zażądać aby przeszukiwany podniósł ręce do góry lub oparł dłonie na ścianie / masce pojazdu itp. Następnie informuje się
delikwenta, że został przeszukany a ten MUSI ujawnić wszystkie przedmioty mające znaczenie w rozgrywce (broń, amunicję, magazynki, dokumenty, pieniądze, narkotyki, kontrabandę itp.)
* KONFISKATA SPRZĘTU
- nie wolno fizycznie konfiskować replik broni, magazynków, amunicji, radiotelefonów itp. sprzętu, jeśli właściciel nie wyrazi zgody.
* SAMOBÓJSTWO
- dopuszczalne jest postrzelenie samego siebie (np. strzał w oporządzenie),
* POJAZDY MECHANICZNE
- całkowity zakaz strzelania w kierunku pojazdów mechanicznych biorących udział w rozgrywce
- podobnie osoby w pojeździe nie mogą prowadzić z niego ognia ani chować się za nim,
odstępstwa od powyższego będą karane włącznie z usunięciem z gry.
* WALUTA
- w grze walutą są PESOS I BOLIVIEROS,
- waluta używana jest przez przez wszystkie frakcje
- Cywile, Kartel itd za walutę mogą nabywać przedmioty, przekupić urzędników itp.,
- siły wojskowe wynagradzają pracowników cywilnych i informatorów,
- bojownicy, kartel mogą przekupić, najmować cywili, wykupić swojego człowieka trwale wyłączonego z akcji,
- cywile i inne frakcje mają początkowy stan pieniędzy, przy czym cywile i nie tylko, mogą zarabiać dodatkowe pieniądze poprzez questy,

ZASADY WALKI:

* TRAFIENIA
- liczy się każde trafienie kulką ASG czy inną amunicją specjalnie przygotowaną na potrzeby scenariusza (np. groch w granatach)
- rykoszety liczą się
- w przypadku trafienia żołnierza bądź bojownika, najemnika itd , trafiony gracz zostaje na miejscu i sygnalizuje okrzykiem "dostałem" lub "medyk" fakt trafienia, jeżeli w trakcie 10 minut dotrze do niego medyk
może wrócić do gry (medyk powinien opatrzeć trafienie), jeżeli pomoc medyczna nie dotrze osoba musi być ewakuowana z danego miejsca do bazy przez służby sanitarne (bojownicy, najemnicy, kartel sami udają się do
bazy) po 2 h pobytu w bazie może wrócić do gry (pobyt w bazie to pobyt całego pododdziału osoby trafionej),
- trafiony cywil natychmiast sygnalizuje, że dostał poprzez uniesienie ręki, krzyknięcie "dostałem!" i ewentualnie założenie czerwonej szmatki. Można dodatkowo odgrywać trafienie (upadek, konwulsje i takie tam )

* ODRODZENIE
- cywile odradzają się natychmiast po dotarciu do wyznaczonego punktu w osadzie i zameldowaniu się u Game Master'a - naczelnika wioski,
- bojownicy FARC, Kartel itd po trwałym wyłączeniu z walki wracają o własnych siłach lub przygodnie do własnej bazy głównej i zmuszone są odczekać od 1 do 2 h w tym czasie ich pododdział nie może brać udziału w akcji
- siły wojskowe odradzają się w bazie po 2h pobytu w niej (liczonych jako pobyt pododdziału).

* AMUNICJA
- jednorazowo żołnierz może posiadać przy sobie maksymalną jednostkę ognia 600 kulek (karabinki szturmowe) 1800 (KM) 90 (broń krótka),
- zapas amunicji można odtworzyć w magazynach ustalonych przez organizatorów, jak również zakupić na czarnym rynku (żołnierze, wybrani cywile)

* ZABIJANIE BEZ BRONI
- jeśli uda ci się podejść do przeciwnika od tyłu, klepnąć go w ramię, plecy lub głowę i powiedzieć "nie żyjesz" zanim ten się zorientuje i spojrzy na ciebie ... to udało ci się go zabić. Jeśli natomiast niedoszła ofiara zdąży
spojrzeć na Ciebie zanim ją klepniesz i powie Tobie "nie żyjesz" to giniesz Ty (chodzi o to aby uniknąć sytuacji patowych lub serii w brzuch z przyłożenia)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez birk dnia Pią 11:29, 14 Sie 2009, w całości zmieniany 4 razy
Śro 23:02, 05 Sie 2009 Zobacz profil autora
Skipper
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPPI

Post
Jeszcze raz najważniejsze zasady dotyczące trafień:

Osoba trafiona wykłada czerwony kawał materiału i kładzie sie w miejscu postrzału, może wzywać pomocy, w ciągu 10 min może dotrzeć do niej medyk który dokona uzdrowienia gracza poprzez założenie na jego ramieniu opaski/bandaża. W takim przypadku kolejne trafienie wyłacza gracza z gry. Jeżeli medyk w 10 min nie dotrze nie ma możliwości dalszego wzywania pomocy, a osoba staje sie wyłaczoną z gry. Osoby wyłaczone z gry pozostają dalej na miejscu i czekają na ewakuację. Ewakuacja odbywa sie bądź sanitarką bądź pieszo przy użyciu minimum 2 osób które niosą lub pomagają sie poruszać osobie trafionej. Taka osoba jest ewakuowana do bazy konkretnej strony tam musi odbyć 2 godzinne leczenie, czas leczenia liczy sie przez pozostawanie całego podoodziału w ramach którego działa osoba trafiona na terenie obozu/bazy. Każdorazowe opuszczenie przez sprawnych członków oddziału bazy przerywa tok leczenia. Osoba leczona nie może w bazie nosić ani używać broni, mui być oznakowa opatrunkiem na ramieniu i może wykonywać jedynie prace pomocnicze niezwiązane z zadaniami bojowymi.

Będą wyznaczeni sanitariusze w liczbie 1 na min 10 osób. Każdy medyk musi posiadać oznaczenie (opaskę czerwonego krzyża) oraz minimalne środki opatrunkowe (posztukowany bandaż).

Skipper
ST2


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:05, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
birk
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Dla medyków mamy też taśmy do oznaczenia rannych.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:15, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Holman




Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Skipper napisał:
Jeszcze raz najważniejsze zasady dotyczące trafień:

Osoba trafiona wykłada czerwony kawał materiału i kładzie sie w miejscu postrzału, może wzywać pomocy, w ciągu 10 min może dotrzeć do niej medyk który dokona uzdrowienia gracza poprzez założenie na jego ramieniu opaski/bandaża. W takim przypadku kolejne trafienie wyłacza gracza z gry. Jeżeli medyk w 10 min nie dotrze nie ma możliwości dalszego wzywania pomocy, a osoba staje sie wyłaczoną z gry. Osoby wyłaczone z gry pozostają dalej na miejscu i czekają na ewakuację. Ewakuacja odbywa sie bądź sanitarką bądź pieszo przy użyciu minimum 2 osób które niosą lub pomagają sie poruszać osobie trafionej. Taka osoba jest ewakuowana do bazy konkretnej strony tam musi odbyć 2 godzinne leczenie, czas leczenia liczy sie przez pozostawanie całego podoodziału w ramach którego działa osoba trafiona na terenie obozu/bazy. Każdorazowe opuszczenie przez sprawnych członków oddziału bazy przerywa tok leczenia. Osoba leczona nie może w bazie nosić ani używać broni, mui być oznakowa opatrunkiem na ramieniu i może wykonywać jedynie prace pomocnicze niezwiązane z zadaniami bojowymi.

Będą wyznaczeni sanitariusze w liczbie 1 na min 10 osób. Każdy medyk musi posiadać oznaczenie (opaskę czerwonego krzyża) oraz minimalne środki opatrunkowe (posztukowany bandaż).

Skipper
ST2


Wystarczy po 1 rannym w kazdym oddziale i nie ma nikogo w polu abo bedzie sciemnianie, ze nikt nie ma rannych lub bedzie dobijanie ich od razu.
Czy to ma sens?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:06, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Skipper
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPPI

Post
Dlaczego? Osoba wyłaczona z gry może siedzieć w bazie a w polu bedzie działać okrojony oddział (bez tej jednej wyłaczonej osoby). O pobycuie oddziału (procesie leczenia) decyduje dowódca strony.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:13, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Holman




Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Odnosilem sie do
"Taka osoba jest ewakuowana do bazy konkretnej strony tam musi odbyć 2 godzinne leczenie, czas leczenia liczy sie przez pozostawanie całego podoodziału w ramach którego działa osoba trafiona na terenie obozu/bazy. Każdorazowe opuszczenie przez sprawnych członków oddziału bazy przerywa tok leczenia"

Jesli oddzial moze normalnie dzialac poza baza podczas leczenia takiego czlowieka a leczenie bedzie trwalo tak czy siak to jest OK. Natomiast jest to sprzeczne z powyzsym ustaleniem.

Propnuje zrobic tak, zeby sie oplacalo ewakuowac ludzi na leczenie do bazy tj.
Zwykly resp po smierci = 2h. "Martwy" siedzi gdziekolwiek w bazie, odpoczywa bez szpeju i karabinu i jest niezdolny do walki.
Leczenie w bazie = 1h od dostarczenia do "szpitala" (przy zalozeniu ze leczenie trwa normalnie w "szpitalu w bazie" nawet jak macierzysty oddzial rannego jest w polu). Leczenie w bazie powinno wygladac w ten sposob, ze czlowiek ma chwile odpoczynku, siedzi sobie w swoim namiocie lub gdzies na terenie bazy, ale bez szpeju i karabinu - jest neizdolny do walki.

To byloby naprawde fajne bo bylaby realna korzysc z ewakuacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Holman dnia Pon 14:00, 31 Sie 2009, w całości zmieniany 10 razy
Pon 13:45, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Skipper
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPPI

Post
Zakładałem że oddziały i tak mają cykle warty kiedy w bazie przebywają ale ok to może coś jak proponuje Holman czyli zwykły resp - 2 lub 3 h (żeby jednak rozgrywka była realna i nie każdy pchał sie pod ogień) ewentualnie 1 h jeżeli wycofany zostaje cały oddział?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:21, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
birk
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Osobiście popieram to co napisał Holman, z tym że ustaliłbym próg procentowy rannych i zabitych przy jakim oddział MUSI już cały(bez gadania) pozostać w bazie na okres respa/leczenia kolegów.
Ale ja tu tylko "cywil" niech wojskowe szychy decydują Wink


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:23, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Holman




Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Procenty - to juz za duzo liczenia i zabawy z tym. Niepotrzebny element do zawracania sobie glowy. Ani tego nie dopilnujesz ani nie zweryfikujesz wiec nie ma co wprowadzac "pustego" przepisu"

Dobra opcja to mysle tak:

1h - "leczenie" pojedynczego zolnierza w bazie po medevacu

1,5h - "masowy resp" jesli do bazy wycofany zostanie caly oddzial (ja na przyklad zawsze wycofuje oddzial do "bazy" jak mam 50% strat, chyba ze sytuacja taktyczna nie pozwala mi na to, ale wycofanie to jest preferowane rozwiazanie w takiej sytuacji)

2h- zwykly "resp" pojedynczego zolnierza w bazie (3h to za duzo, 2h sa w sam raz, mowie z doswiadczenia z innych duzych strzelan. No i jak beda 3h to nam szybko zabraknie ludzi do dzialania)

Cykle wart itp. w bazie to i tak swoja droga - o tym decyduje HQ. Natomiast czasow respow oddzialow i swoich ludzi pilnuja CO oddzialow. Wazne jest natomiast to zeby baza miala jakas glowna rozpiske co robi ktiry oddzial zeby nie bylo sytacji ze np. Charlie stalo na warcie 2 razy pod rzad itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Holman dnia Pon 14:39, 31 Sie 2009, w całości zmieniany 4 razy
Pon 14:34, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Skipper
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPPI

Post
Tylko że zawsze ma być medevac, nie ma ruchu trupów. Za każdym razem osoba wyłaczona z gry musi być ewakuowana. Rozdzieliłbym tylko na odtwarzanie gotowości bojowej całego oddziału i pojedynczej osoby. W pierwszym przypadku godzina w drugim dwie godziny.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:38, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Holman




Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Skipper napisał:
Tylko że zawsze ma być medevac, nie ma ruchu trupów.


Bedzie ciezko. Jak oddzial dostanie w dupe i bedzie 5 rannych tu i 5 rannych tam to nie wyrobisz z medevakiem i niczym innym sie nie bedziesz zajmowal tylko organizowaniem medevaca i ludzi do noszenia/wozenia rannych.

Niech dowodca danego oddzialu decyduje czy chce medevaca (i zyskuje czlowieka 1h szybckiej niz jak mu "umrze") czy pozwala swojemu zolnierzowi "zejsc" (i czeka na jego powrot 2h)

Chyba powinno byc tak, ze "nie ma ruchu rannych". "Trup" zasuwa do bazy na piechote i rozpoczyna respa.

Skipper napisał:
Rozdzieliłbym tylko na odtwarzanie gotowości bojowej całego oddziału i pojedynczej osoby. W pierwszym przypadku godzina w drugim dwie godziny.


Nie czaje. Jak to sie ma do

"1h - "leczenie" pojedynczego zolnierza w bazie po medevacu

1,5h - "masowy resp" jesli do bazy wycofany zostanie caly oddzial

2h- zwykly "resp" pojedynczego zolnierza w bazie"

Doprecyzuj pliz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Holman dnia Pon 14:44, 31 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Pon 14:40, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Skipper
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPPI

Post
NIe ma pozycji medevac dlatego że każde transportowanie trafionych jest med evac. dlatego tylko dwa rozróżnienia bym brał pod uwagę czyli leczenie w bazie oddziału i pojedynczej osoby. Oddział leczy sie 1 h a pojedynczy 2-3 h.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:44, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Holman




Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
OK. Zaproponuj zapis w przepisach.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:46, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Skipper
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPPI

Post
Osoba trafiona wykłada czerwony kawał materiału i kładzie sie w miejscu postrzału, może wzywać pomocy, w ciągu 10 min może dotrzeć do niej medyk który dokona uzdrowienia gracza poprzez założenie na jego ramieniu opaski/bandaża. W takim przypadku kolejne trafienie wyłacza gracza z gry. Jeżeli medyk w 10 min nie dotrze nie ma możliwości dalszego wzywania pomocy, a osoba staje sie wyłaczoną z gry. Osoby wyłaczone z gry pozostają dalej na miejscu i czekają na ewakuację. Ewakuacja odbywa sie bądź sanitarką bądź pieszo przy użyciu minimum 2 osób które niosą lub pomagają sie poruszać osobie trafionej. Taka osoba jest ewakuowana do bazy konkretnej strony tam musi odbyć 2 godzinne leczenie, czas leczenia liczy sie przez pozostawanie osoby na terenie bazy. Jednocześnie w przypadku wycofania do bazy całego pododdziału czas leczenia osób wyłaczonych z gry a wchodzących w skład pododdziału wynosi 1 godzinę i liczony jest od momentu znalezienia sie w bazie w strefie wyznaczonej. Osoba leczona nie może w bazie nosić ani używać broni, musi być oznakowa opatrunkiem na ramieniu i może wykonywać jedynie prace pomocnicze niezwiązane z zadaniami bojowymi.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:52, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Holman




Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
W takim ukladzie kazdy oddzial bedzie walczyl do momentu osiagniecia maksymalnych strat, po 10 min wszyscy "umieraja". Wycofujemy sie kupa do bazy jako "trupy" i za 1h wracamy.

Nie ma zadnego zysku z medevaca i medvac nie jest de facto potrzebny.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:59, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.littlewar.fora.pl Strona Główna » Little War 3 Plan Patriota Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin